Ortaöğretimden Mezun Olmak, ÖSYM yerleştirme sonuçlarına göre programa kayıt hakkı kazanmak
Önceki Öğrenmenin Tanınması
Zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. Daha önce herhangi bir Yükseköğretim Kurumunda alınıp başarılı olunan derslerle ilgili muafiyet talepleri, eğitim-öğretim komisyonu tarafından incelenerek karara bağlanmakta ve bu sayede ilgili derslerden muaf olması imkanı bulunmaktadır.
Mezuniyet Koşulları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program Amacı
Sosyal Güvenlik programı öğrencileri, ekonomi, muhasebe ve hukuk gibi temel derslerin yanı sıra mesleki uzmanlaşmaya yönelik olarak Sosyal Politika, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukuku konularında sahip olduğu bilgiler ışığında sosyal sigortalar, çalışma hayatı ve ekonomik hayatta meydana gelen gelişmeleri analiz edebilme, yorumlayabilme ve farklı bakış açıları geliştirebilme yeteneğine sahip ara eleman olarak yetiştirilmektedir.
Mezunların Mesleki Profilleri
Mezunlar, başta Sosyal Güvenlik Kurumu olmak üzere çeşitli kamu kurum ve kuruluşları, belediyeler, bankalar, sendikalar, özel sektör işletmelerinin özellikle insan kaynakları veya muhasebe/idari işler departmanları olmak üzere bir çok alanda istihdam olanaklarına sahiptir.
Bir Üst Dereceye Geçiş
Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler, Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile fakültelerin ilgili bölümlerine geçiş yaparak lisans derecesi ile öğrenimlerini tamamlayabilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Bir dersin her yarıyılda en az bir ara sınavı yapılır. Öğrencilerin ara sınava katılmaları esastır. Ancak ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilen bir mazereti nedeniyle ara sınava katılamayan öğrencilere, mazeretlerinin bitiminden itibaren yedi gün içinde başvurdukları takdirde mazeret sınavı açılır. Yarıyıl sonu sınavları; sona eren yarıyıl içinde öğretimi tamamlanan derslerden öğrencinin başarı durumunu belirlemek üzere yapılan sınavlardır. Bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmek için; derse kayıt olmak, derse devam etmek, uygulamalı derslerin uygulamalarında başarılı olmak ve gerekli diğer koşulları yerine getirmiş olmak gerekir. Yarıyıl sonu sınavlarına girme hakkı kazanan, ancak bu sınavlara mazeretli veya mazeretsiz giremeyen öğrenciler ile girdiği halde başarısız olan öğrenciler bütünleme sınavına girerler. Bütünleme sınavları yarıyıl sonu sınavlarından en az yedi gün sonra yapılır. Bütünleme sınavları için mazeret sınavı yapılmaz. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Başarı notu; Bir dersten başarılı olmak için yarıyıl sonu başarı notunun 100 üzerinden en az 60 olması zorunludur. Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az CC olması gerekir. Ancak genel not ortalaması (GNO) CB (2,50) ve üzerinde olan öğrenciler DD başarı notu ile de başarılı sayılır ve başarı notu, katsayısı 1,50 olmak üzere DB olarak not belgesine geçirilir. Ödev ve uygulamaların önem kazandığı derslerde; bu çalışmaların ara sınav notunu hangi oranda etkileyeceği, ders niteliğindeki laboratuvar ve proje derslerinde yarıyıl veya yıl içi başarı notunun nasıl belirleneceği ve başarı notuna etki oranı ilgili kurul tarafından belirlenerek ilan edilir.
Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Puan Harfli Notu Katsayı Başarı Durumu
90-100 AA 4,00 Başarılı
80-89 BA 3,50 Başarılı
70-79 BB 3,00 Başarılı
65-69 CB 2,50 Başarılı
60-64 CC 2,00 Başarılı
50-59 DD 1,50 Başarısız
30-49 FD 1,00 Başarısız
0-29 FF 0,00 Başarısız
Öğrenciler DB, CC, CB, BB, BA notları ile başarılı oldukları dersleri not yükseltmek için tekrarlayabilirler. Tekrarlanan derste önceki not ne olursa olsun, alınan son not geçerlidir.
Eğitim Öğretim Metotları
*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ
KULLANILAN ARAÇLAR
Ders
Dinleme ve Anlamlandırma
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Tartışmalı Ders
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Özel Destek / Yapısal Örnekler
Önceden planlanmış özel beceriler
Rol Yapma / Drama
Önceden planlanmış özel beceriler
Standart derslik teknolojileri, özel donanım
Problem Çözme
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
Önceden planlanmış özel beceriler
Beyin Fırtınası
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
KüçükGrup Tartışması
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Gösterim
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
Benzetim
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
Seminer
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
Grup Çalışması
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları
Saha/Arazi Çalışması
Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Laboratuar
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Özel donanım
Ödev
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta
Sözlü
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İnceleme/Anket Çalışması
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Panel
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
Konuk Konuşmacı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
Program Çıktıları
1-Alanında yeterli olabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak 2-İnsan haklarını temel alan demokratik, toplumsal ve mesleki değerlere sahip olmak 3-Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek 4-Sosyal güvenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri uygulayabilmek ve geliştirebilmek 5-Sosyal riskler, sosyal sorunlar ve sosyal güvenlik konularına, İşletme, Ekonomi, Hukuk ve Sosyoloji başta olmak üzere çok disiplinli bir bakış açısıyla yaklaşabilme becerisine sahip olmak 6-Sosyal sorunlara bilimsel bir yaklaşım ile çözüm üretebilme becerisi kazanmak ve bu sayede sosyal politikanın gelişimine katkı sunmak 7-Ulusal ve uluslararası düzeyde işçi-işveren ilişkileri ile çalışma hayatına ilişkin yaşanan güncel gelişmelerin ekonomik ve sosyal yönünü anlayabilme ve yorumlayabilme becerisine sahip olmak 8-Yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olmak